PŘIHLÁŠENÍ
: :
Nová registrace Zapomenuté heslo?

Pro média

TISKOVÁ ZPRÁVA 11.4.2013

Firmy mohou snadno a rychle zjistit, zda mohou uspět na americkém trhu

Projekt Žijeme v zahraničí.cz chystá v USA pro české krajany speciální prezentaci nabídek českých exportérů Praha, 11. dubna 2013 – Malé a střední české firmy se zájmem o export do Spojených Států mají nyní příležitost velmi efektivě zjistit, jaké jsou jejich šance na americkém trhu. V rámci projektu Žijeme v zahraničí.cz totiž proběhne v New Yorku a San Franciscu na přelomu dubna a května setkání s českými kontakty žijícími dlouhodobě v zahraničí, v rámci kterého budou odprezentovány aktuální nabídky českých exportérů. Do projektu budou zdarma zařazeni všichni dosud zaregistrovaní exportéři v projektu Žijeme v zahraničí.cz se zakoupeným vstupem do USA. Stačí do 20. dubna dodat materiály k prezentaci a požadavky na spolupráci.

Na míru šitá doporučení pro americký trh

„V rámci setkání s českými kontakty v USA budou probíhat individuální schůzky, na kterých přímo dohodneme podrobnosti konkrétních nabídek na spolupráci. Exportéři tak po vyhodnocení akce získají nejen přístup ke všem českým kontaktům v USA, ale také na míru šitá doporučení jednotlivých obchodních partnerů. Pro exportéry se tak výrazně se zkrátí doba výběru odpovídajícího obchodního partnera a navíc bez nutnosti odjet z ČR,“ přibližuje Jana Bábíková, ředitelka projektu Žijeme v zahraničí.cz

Urychlení spolupráce mezi exportéry a kontakty v zahraničí

Prezentační cesta do USA je první z řady pracovních cest na podporu exportu v rámci projektu Žijeme v zahraničí.cz Cílem je podpořit spolupráci malých a středních českých exportérů ve vybraných teritoriích a urychlit propojení českých partnerů v zahraničí a českých exportérů. Prezentaci získávají do 20. dubna zdarma všichni exportéři, kteří si zakoupí na www.zijemeVzahranici.cz přístup do USA.  Cena za registraci činí 7.000Kč na 1 rok. Exportéři získají v rámci registrace přístup k českým kontaktům v celkem 3 zemích na 1 rok. 

Perspektivní průmyslové oblasti v USA

USA jsou největším světovým vývozcem i dovozcem z hlediska hodnoty zboží a služeb. „V současné době mezi perspektivní oblasti patří zejména informační technologie, software, biotechnologie, zdravotnická technika, mikroelektronika, dále lehká letadla, energetika, subdodávky pro americké automobilky, zabezpečovací a bezpečnostní technika, veřejná hromadná doprava, strojírenství, zařízení pro chemický průmysl, potravinářství, výrobní kooperace a výroba na zakázku pro americké firmy.,“ připomíná Ing, Tomáš Dub, náměstek ministra zahraničních věcí, do jehož kompetencí patří ekonomická diplomacie. Zájem o export do USA se výrazně zvýšil také po nedávném oznámení možnosti vytvořit zónu volného obchodu mezi USA a EU.

Vývoz ČR do USA se v posledních letech pohybuje mezi 2,3 — 3,6 mld. USD, což činí z USA 2. největší vývozní trh ČR mimo EU. Z hlediska celkového obchodního obratu jsou USA 3. největším obchodním partnerem ČR mimo EU. V roce 2012 dosáhl český vývoz do USA hodnoty 3,6 mld. USD a vzájemný obchodní obrat 6,7 mld. USD.

Stručně o projektu Žijeme v zahraničí.cz Služba ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz je určena malým a středním firmám, které si chtějí bez zbytečné byrokracie usnadnit vstup na mezinárodní trhy. Tento originální projekt totiž dává českým podnikatelům k dispozici jedinečnou síť českých kontaktů v cizině, která jim pomůže efektivně prověřit exportní příležitosti či posílit jejich stávající obchodní pozici v zahraničí. Služba současně nabízí českým občanům a podnikatelům žijících v cizině příležitost nabízet tuzemským exportérům své služby. Jde například o servis v oblasti překladů, pomoc při organizaci zahraničních veletrhů, zajišťování analýz exportního potenciálů, obchodní zastoupení v zahraničí atd.

TISKOVÁ ZPRÁVA 22.3.2013

Žijeme v zahraničí.cz: spokojenost exportérů předčila očekávání

Praha, 22 března 2013 – Projekt Žijeme v zahraničí.cz, který usnadňuje vstup malým a středním firmám na zahraniční trhy pomocí českých kontaktů žijících v cizině, se úspěšně rozvíjí. Počet krajanů se zájmem o spolupráci s českým exportéry stále roste. Současně přibývá i počet registrovaných firem, které chtějí získat informace o zahraničních trzích, prověřit exportní potenciál nebo přímo najít partnery na bázi provizního prodeje.

Projekt oceňují zejména výrobní firmy

„Exportní firmy zaregistrované v rámci našeho projektu působí v nejrůznějších oblastech. Jedná se převážně o výrobní společnosti střední velikosti zaměřující se na strojírenství, textilní průmysl, dřevařství nebo např. papírenství. Velmi nás potěšil také zájem ze strany rodinných exportních firem. Předpokládáme, že počet podnikatelů, kteří se zapojí do projektu, bude v následujících měsících stoupat. Dosavadní vývoj projektu kopíruje naše očekávání, takže jsme spokojeni. Ale neusínáme na vavřínech, budeme stále naše služby vylepšovat,“ říká Jana Bábíková. Březnovou novinkou projektu Žijeme v zahraničí.cz je například zavedení avizovaného prověřování kontaktů a možnosti vkládat reference u zahraničních kontaktů.

Zkušenosti registrovaných firem jazykem jednatelů

Do projektu Žijeme v zahraničí.cz se mezi prvnímu zapojila například firma Titania Lux, výrobce tradičních českých lustrů, která pomocí projektu hledala obchodní zástupce pro provizní prodej. „Dodnes se nám ozvalo asi 30 krajanů z různých zemí, například Austrálie, Mauritius, Dominikánská republika, Kanada. Na jakékoli hodnocení je příliš brzy, ale musím přiznat, že jsem takový zájem a především z tolik zemí, nečekal,“ říká Karel Mařík, jednatel firmy Titania Lux ze Železného Brodu.

Zájem o projekt mají i firmy, jejichž exportní aktivity se netýkají jen fyzického zboží. Potvrzuje to například například internetová společnost Bohemiasoft, nabízející systémy pro tvorbu e-shopů. „Služby serveru Žijeme v zahraničí.cz jsme vyzkoušeli pro hledání partnerů k expanzi našeho systému eshop-rychle.cz. Po zveřejnění inzerátu jsme ihned získali několik cenných kontaktů do zemí, které jsou pro nás zajímavé a momentálně již s těmito partnery spolupracujeme. Služeb serveru Žijeme v zahraničí.cz plánujeme využít i v budoucnu pro naše další produkty,“ doplňuje Jaroslav Hansal, jednatel českobudějovické firmy Bohemiasoft.

Pozitivní zkušenosti s projektem dokládá také přední výrobce saunových kabin v Evropě – společnost DYNTAR. „Musím poděkovat za nápad, který vedl až k realizaci projektu Žijeme v zahraničí.cz. Jsem mile překvapen probíhající komunikací s potencionálními partnery. Jejich zájem a snaha pracovat by mohla být příkladem pro většinu lidí u nás. Jak je uvedeno na internetových stránkách, projekt Žijeme v zahraničí.cz boří řadu exportních bariér,” uzavírá Karel Dyntar, jednatel jičínské společnosti DYNTAR.

TISKOVÁ ZPRÁVA 23.11.2012

Nový projekt Žijeme v zahraničí.cz začal sloužit malým a středním firmám

Praha, 23. listopadu 2012 – Zbrusu nová služba ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz je určena malým a středním firmám, které si chtějí bez zbytečné byrokracie usnadnit vstup na mezinárodní trhy. Tento originální projekt totiž dává českým podnikatelům k dispozici jedinečnou síť kontaktů, která jim pomůže efektivně prověřit exportní příležitosti či posílit jejich stávající obchodní pozici v zahraničí. Služba současně nabízí českým občanům žijících v cizině zajímavou možnost k novému druhu podnikání či přivýdělku. Službu ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz zaštítil Tomáš Dub, náměstek ministra zahraničních věcí.

Základní podstata projektu

„Projekt ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz je nové a dosud nerealizované proexportní řešení. Prostřednictvím jedinečné sítě „ekonomicky zajímavých kontaktů“ na krajany pomáhá naše služba tuzemským firmám bořit řadu exportních bariér. Díky takto získaným kontaktům se pak podnikatelé snáze vypořádají například s nedostatkem obchodních styků na lokální úrovni, s neznalostí místního jazyka u netradičních destinací, nízkou informovaností o ekonomickém potenciálu dané země a podobně,“ říká ředitelka projektu Jana Bábíková. „Jak ukazují výsledky průzkumu, nedostatek lokálních kontaktů považuje za problém 67,2 % dotázaných firem,“ dodává Miloš Rybáček ze společnosti IBRS, která šetření realizovala.

Co projekt přinese českým firmám

Firmy, které mají o službu zájem, se mohou zaregistrovat na webu www.zijemevzahranici.cz. Obratem dostanou možnost prezentovat svoji společnost a exportní produkty Čechům či lidem s českými kořeny v zahraničí. „Během velmi krátké doby můžete obdržet přehled o stávající konkurenci, rozeslat své nabídky přímo v dané zemi lokální poštou, telefonicky kontaktovat potenciální zákazníky či zřídit a dohodnout správu vašeho e-shopu v dané zemi. Zahraniční kontakty můžete do budoucna využít pro provizní prodej nebo založení společné firmy v zahraničí. To vše rychle, snadno, efektivně a v češtině,“ přibližuje proexportní potenciál projektu ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz ředitelka Jana Bábíková.

Co projekt přinese krajanům v cizině

Projekt ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz využijí i lidé žijící v cizině, kteří mají zájem nabídnout své služby českým exportérům. V zahraničí žije dlouhodobě zhruba 200 tisíc Čechů, kterým projekt nabízí odrazový můstek k rozvoji podnikání nebo přivýdělku. Po snadné a rychlé registraci si následně vyberou služby dle jednotlivých kategorií, které by chtěli poskytovat. „Jde například o servis v oblasti překladů, administrativy, pomoc při organizaci zahraničních veletrhů, zajišťování průzkumů trhu nebo spolupráci při zakládání obchodního zastoupení v zahraničí,“ vyjmenovává ředitelka projektu ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz Jana Bábíková některé z nabízených možností.

Záštita náměstka ministra zahraničních věcí

Projekt ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz vznikl pod záštitou Ing. Tomáše Duba, náměstka ministra zahraničních věcí, do jehož kompetence patří mimo jiné i ekonomická diplomacie. „Jsem přesvědčen, že tento projekt je velice důležitý pro rozvoj a podporu českého exportu a expanzi na zahraniční trhy. Portál ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz bude jistě také dobrým pomocníkem našim občanům, firmám ale i krajanům dlouhodobě žijících mimo Českou republiku,“ říká Ing. Tomáš Dub.

Službu ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz oceňují také první české exportní firmy

„Projekt se mi velice líbí, něco takového na trhu dosud chybělo. České instituce a úřady se sice snaží vstupy a fungování českých firem v zahraničí podporovat, ale často je to podpora spíše symbolická. Byznys si všichni musíme udělat sami. A tento projekt k tomu může výrazně pomoci. Navíc se jedná o jednoduché a přímé řešení , které oceňuji,“ říká Ing. Pavel Janeček, generální ředitel společnosti Karma Český Brod, která je tradičním českým výrobcem a vývozcem.

Aktuální výsledky exkluzivního výzkumu IBRS

(vzorek 683 firem, realizace 15.9.-24.10.2012)

Co se Vám při podpoře exportu nejvíce osvědčilo?

  • osobní kontakty 37,8 %
  • využití místních partnerů 19,3 %
  • přímé oslovení zákazníků v zahraničí 17,9 %
  • účast na veletrzích 14,3 %
  • www stránky v lokálním jazyce 4 %
  • využití zahraničních databází obchodních kontaktů 1,8 %
  • dotační programy 1 %

Co je při exportu do nových zemí problematické? vícečetné odpovědi

  • nemáme lokální kontakty 67,2 %
  • u netradičních destinací neznalost místního jazyka 52,9 %
  • vysoké náklady na cestování kvůli obchodním jednáním 52,6 %
  • neznáme potenciál trhu v dané zemi 48,2 %
  • chybí sdílení zkušeností o exportu do konkrétních zemí 43,5 %
  • chybí informace o jednotlivých teritoriích 35,3 %
  • chybí informace o veletrzích/výstavách 17,1 %

Kde všude hledáte informace pro podporu exportu? vícečetné odpovědi

  • na internetu 90,2 %
  • v tisku 39,8 %
  • na konferencích 30,5 %
  • prostřednictvím zájmových sdružení a asociací 38,5 %
  • na školeních 14,1 %
  • jinde 34,4 %

Do jaké míry Vám přijde tento projekt zajímavý?

  • rozhodně zajímavý 38,9 %
  • spíše zajímavý 40,1 %
  • ani zajímavý, ani nezajímavý 15,5 %
  • spíše nezajímavý 4,7 %
  • rozhodně nezajímavý 0,7 %